Cel mai bun an? (partea a doua)

PRIMA PARTE A ARTICOLULUI AICI

… și uite-așa am intrat în partea a doua a anului…

IULIE

În iulie, primește școala o invitație la Gala de premiere de la Palatul Elisabeta pentru elevii premianți (și profesorul coordonator) ai Concursului Internațional de Creație Literară Originală „Basmele Reginei Maria”. Bineînțeles că am onorat cu prezența. Cu această ocazie, am vizitat Bucureștiul și am participat la un spectacol de teatru. Tot în iulie, ne-am bucurat de prezența unui grup de profesori de la Școala „Constantin Brâncuși” din București în cadrul unui schimb cultural.

AUGUST

În august, am profitat de timpul liber pentru a-mi lărgi orizontul cultural și profesional. Sunt adepta ideii că învățarea nu se sfârșește odată cu absolvirea, ea are loc pe tot parcursul vieții. Așadar, m-am inițiat (primul dascăl din România) în FLIPGRID, o platformă educațională care mă ajută să amplific vocea elevilor mei.

Am acceptat propunerea organizatorilor Let’s do it de a fi ambasadorul lor, ocazie cu care am filmat un videoclip care s-a bucurat de peste 9.000 de vizualizări. Am fost invitată să particip la mai multe activități pe Skype, în cadrul cărora am discutat și organizat viitoare întâlniri între elevii școlii și elevi din întreaga lume. Tot în august am primit cu bucurie vestea că am fost selectată ca unul dintre cei 30 de Microsoft Experți și unul dintre cei 2 Skype Master Teacher din România.

Am facilitat participarea a două eleve și a unui profesor din Oradea la unul dintre cele mai importante evenimente de Artificial Intelligence pentru educație ale anului: Alice envisions the future AI Bootcamp la Atena, începând cu 27 august. La final de august, am găzduit o activitate educațională tweetmeet, foarte bine primită, împreună cu alți 9 educatori din lume: #SdgsOurCall #MSFTEduChat. Activitatea mea ca ambasador al SDGS mi-a adus acreditarea ca delegat din partea  Națiunilor Unite pe domeniul educație la Forumul Organizației Națiunilor Unite din octombrie. Tot în această lună am fost anunțată ca speaker la TEDx Brașov.

SEPTEMBRIE

În septembrie, am devenit partener de acțiune pentru Ziua Internațională a #ACT4SDGs. Am fost invitată la Prefectura Bihor, unde am participat la lansarea oficială a proiectului Let’s Do It, Bihor!, alături de reprezentanți de seamă ai instituțiilor publice bihorene, ambasadori ai proiectului și reprezentanți ai companiilor, oferindu-ne tot sprijinul și implicarea lor în Ziua de Curățenie Națională din 15 septembrie. De Ziua Curățeniei, am igienizat malul Crișului.

În prima zi de școală, am fost gazda transmisiei în direct a DIGI TV. Elevii mei și conducerea școlii au fost încântați să vadă carul TV în curtea școlii noastre la acest moment festiv. Reprezentanții DIGI ne-au spus că li s-a cerut de la București să ne filmeze la noi în clasă pentru că suntem un centru de excelență al educației. Mi-am așteptat elevii în prima zi de școală cu trei perechi de ochelari VR, de care au fost foarte încântați.

În  20 septembrie, elevii școlii noastre au participat la vernisajul expoziției stradale „Portrete ale Unirii” în Piața Unirii din Oradea. Acțiunea a fost împărtășită la peste 12 mii de km, în Capitán Bermúdez Argentina cu profesoara Maria Josè Giavedoni. În 21 septembrie, am sărbătorit Ziua Păcii, primind minunatul mesaj de pace de la profesorul Ken Silburn din Australia, după care ne-am transmis mesajul nostru elevilor din Turcia.

La sfârșitul lunii septembrie, am participat la Iași, la lansarea proiectului ACCED – Copilul de azi, creatorul de mâine, unde am fost invitată ca profesor fondator.  „Azi este despre copil și despre importanța majoră a profesorului, mulțumim Mirela Tanc, pentru că sunteți deschizător de drumuri și că promovați Oradea așa de frumos”, a afirmat Alina Silaghi – director Agenția de Dezvoltare Locală Oradea, prezentă și ea la eveniment. La Iași am cunoscut echipa Quartz Matrix, o echipă de profesioniști care doresc să schimbe educația din România. Le mulțumesc pentru aceasta și pentru că m-au ales ca trainer pentru profesorii care vor să aducă la zi predarea. Cred că materialele propuse de Quartz Matrix: MOZAIK Education și ProLang, alături de instrumentele partenerilor, pot să facă predarea mult mai plăcută pentru dascăli, iar învățarea mult mai atractivă pentru elevi.

OCTOMBRIE

În octombrie, am vizitat școala bucureșteană cu care suntem parteneri. În Școala Altfel, elevii mei au desfășurat activități tematice. Alături de zeci de școli partenere, am inițiat proiectul THE SAFE SPACES, în cadrul căruia elevii au identificat problemele cu care se confruntă și au găsit soluții sub forma unor „tratamente” miraculoase:

Aceștia au înțeles că de ei depinde să fie în siguranță. Pe 12 octombrie, m-am aflat în calitate de speaker în cadrul TEDx Brașov pe scena Centrului Cultural Reduta, scenă pe care au performat în trecut Mihai Eminescu și Franz Liszt. În perioada 22-24 octombrie am participat, la invitația Națiunilor Unite, la United Nations World Data Forum, desfășurat în Dubai, care s-a axat pe cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă, eu având plăcerea să vorbesc despre relația dintre Obiectivul 4 – Educație de calitate și celelate obiective. Intervenția mea i-a plăcut atât de mult Secretarului General adjunct ONU, Amina Mohamed, încât am fost invitată să prezint, în plen, câteva exemple de bună practică. De acolo am intrat în direct, via Skype, cu elevii mei, cărora le-am împărtășit câteva dintre exemplele de sustenabilitate oferite de arabi.

Din Dubai am făcut o escală la București, unde am participat ca speaker la Conferința internațională: BUILDING EDUCATION – BUCUREȘTI 2018. Aici m-am întâlnit cu experți din domeniul educațional: Nurten Akkuş din Turcia şi  Marie-Christine Ghanbari Jahromi din Germania, ambele în Top 10 Global Teacher Prize, cu Daniela Vișoianu, președinte Coaliția pentru Educație, cu Ligia Deca, Consilier de Stat Departamentul Educație și Cercetare, Administrația Prezidențială.

NOIEMBRIE

În noiembrie, am organizat împreună cu elevii mei scenete din Hanul Ancuței, prilej de a accentua rolul lecturii. În cadrul SKYPEATHON „OPEN HEARTS. OPEN MINDS.”, o acțiune Microsoft, în cadrul căreia am desfășurat lecții în direct cu profesori din Egipt, Filipine, Argentina, India, România, Pakistan și Vietnam și am parcurs împreună 23.629.665 de mile virtuale. Activitățile noastre au plăcut mult organizatorilor, postându-ne pe pagina oficială Microsoft și mulțumindu-ne pe Twitter. Activitățile educaționale desfășurate și prezentate on-line ne-au adus aprecierea globală, fiind urmărite cu interes de UNICEF, OUT OF EDEN (proiect Harvard) și The World Lesson.

În 21 noiembrie am avut onoarea de a participa la lansarea proiectului ACCED la Oradea, în prezența unui public select și numeros: membrii echipei Quartz Matrix, prof. Novac-Iuhas Alin Florin, Inspector Școlar General, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Alina Silaghi, Director General Agenția de Dezvoltare Locală Oradea, Șerban Iosifescu – directorul ARACIP, Daniela Vișoianu, președintele Coaliției pentru Educație, Adrian Iordache – reprezentant al părinților, reprezentanți ai partenerilor: CISCO, MICROSOFT, FESTO, ASBIS, Dell EMC, EPSON, inspectori școlari, directori de școli și profesori.

Sub egida Săptămânii Globale a Educației, desfăşurată anul acesta în perioada 19-23 noiembrie, având ca temă „Lumea se schimbă. Noi?” și având ca scop încurajarea educatorilor de a explora activităţi educaţionale pentru cetăţenia globală, am avut o întâlnire Skype cu elevii școlii Kulachi Hansraj Model School din India și cu profesoara lor Rashmi Kathuria, pe care i-am avut musafiri în cadrul  Schimbului Cultural „De la fereastra noastră” și cu Raihana Haque, împreună cu elevii ei din Bangladesh, cărora le-am prezentat obiceiuri de nuntă din România. În 20 noiembrie, cu prilejul Zilei Universale A Copiilor (Universal Children’s Day), am desfășurat o activitate de conștientizare a drepturilor copiilor.

DECEMBRIE

În decembrie, de Ziua Națională a României și sărbătorind CENTENARUL, elevii școlii „Oltea Doamna” au desfășurat activități diverse prin care au celebrat momentul istoric de acum 100 de ani. Am fost fericită să primesc urări de Sărbători din partea Harvard University cu care derulez proiecte. Am descoperit că intervenția mea în cadrul Masterclass la GESF Dubai a fost apreciată și postată de Global Teacher Prize pe pagina lor de Instagram.

CONCLUZII

Anul acesta am intrat într-o echipă globală de profesori inovativi, ambițioși, auto-motivați, orientați către rezultate, împuterniciți să creeze și să utilizeze resurse moderne și creativitatea educațională cu înțelepciune. Faptul că mulți inițiatori de proiecte minunate au dorit ca eu să fiu ambasadorul lor îmi dovedește că sunt o voce la nivel global, că opinia și ideile mele sunt apreciate. Pe parcursul acestui an mi-am făcut mulți prieteni, mi-am făcut mulți dușmani, am aflat prețul pentru curajul de a ieși în față; vrem să conectăm învățarea la secolul XXI, dar, când o face cineva, îi punem bețe în roate, îl acuzăm că nu mai face carte… Vrem schimbare, dar nu înțelegem că schimbarea înseamnă SCHIMBARE, adică să faci alfel educație.

Dincolo de toate aceste realizări (mai multe decât mi-am imaginat vreodată), mi-am făcut elevii cetățeni globali, i-am învățat și inspirat să viseze măreț, fiindcă prin muncă și perseverență pot ajunge unde doresc. Pe parcursul acestui an am descoperit cea mai mare putere din lume: PUTEREA SPIRITULUI UMAN. Așadar, am avut CEL MAI BUN AN de până acum. Cum va fi anul viitor? După cum se prevede… cel puțin la fel de bun ca precedentul.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

3 răspunsuri la „Cel mai bun an? (partea a doua)”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *