No. More. Plastic. – cum găsim soluții la probleme mondiale

În perioada 22 aprilie – 10 mai am derulat un nou proiect de excepție, proiectul No. More. Plastic. care implică mai mult de 400 școli la nivel global din 68 de țări, acoperind șase continente. Fondatorul proiectului este profesorul Koen Timmers, unul dintre cei 10 finaliști ai Global Teacher Prize 2018 și recent finalist al premiului UNESCO din 2018 pentru inovare în educație.

În decursul a trei săptămâni, elevii Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna” s-au concentrat asupra problemei, a soluțiilor și a modului de acțiune. Elevii au explorat, au reflectat, au discutat, au creat, s-au conectat și și-au împărtășit constatările prin intermediul videoclipurilor și imaginilor săptămânale care au fost distribuite pe site. Săptămânal, elevii au vizionat videoclipuri de la colegii lor globali pentru a obține o înțelegere mai profundă a problemei.

Ca parte a proiectului ne-am concentrat pe obiectele de plastic de unică folosință.

Acest proiect centrat pe elev este o introducere perfectă în Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU. Nu numai că ne concentrăm pe unele dintre cele mai importante provocări globale, dar oferim și o serie de aptitudini studenților noștri, care devin din ce în ce mai importante în secolul acesta: creativitate, rezolvare complexă a problemelor, gândire critică, colaborare și empatie.

Proiectul implică elevi și studenți cu vârste cuprinse între 8 și 21 de ani.

Saptamana 1

Elevii au identificat problema și au definit-o atât la nivel local, cât și la nivel mondial: plastic, microplastic, obiecte de plastic de unică folosință. Astfel, am constatat că problemele locale sunt, de fapt, problemele cu care se confruntă și cei din alte țări, probleme de nivel mondial.

Săptămâna 2

Există soluții? Să încercăm să rezolvăm problema! În cadrul acestei provocări, elevii au căutat și au găsit soluții.

 

 

Săptămâna 3

Acțiune! Elevii iau măsuri și încearcă să aducă schimbarea la școală, dar și acasă. În această ultimă săptămână, elevii își împărtășesc soluțiile identificate.

Activistul ecologic, Gina Fernandez, din Emiratele Arabe Unite, ne arată soluții simple, la îndemâna tuturor.

Nu doar discutăm, ci trecem la acțiune: curățăm diferite zone din oraș de plastic de unică folosință.

Am discutat despre soluțiile identificate cu elevii din Vietnam și din București, de la Școala Gimnazială „Constantin Brâncuși”, coordonați de doamna profesor Cornelia Bățăuș.

  

De asemenea, am contribuit la realizarea unui videoclip privind acidifierea apelor, alături de elevi din Malaezia, Qatar, Brunei și India.

În timpul acestui proiect ne-am propus să facem mai mult decât să dobândim cunoștințe, să memorăm și să evaluăm faptele. Scopul nostru este de a ne stimula elevii să dobândească o înțelegere mai profundă, să rezolve problemele și să întreprindă acțiuni, făcând învățarea globală distractivă.

Colaborarea este esențială. De aceea, cadrul pedagogic se bazează pe proiectele anterioare – inclusiv proiectul „Climate Action”, „Human Diferences” și „Inovation Project” care au cauzat învățarea autentică și angajarea elevilor.

Proiectul a adus laolaltă profesorii într-o platformă globală care le permite să facă schimb de bune practici și să împărtășească metode de lucru, dar și anecdote.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *