Tabla interactivă – un ajutor de nădejde pentru lecţii atractive

Elevii din prezent sunt expuşi de mici la tot mai mulţi stimuli vizuali şi auditivi, iar atragerea lor spre şcoală şi învăţare este un demers din ce în ce mai dificil.
Tabla interactivă, un element-surpriză în sine, m-a ajutat să transform sala de clasă într-un loc plăcut. Lecţiile au devenit momente pline de energie pozitivă. Prin noutatea sa, a atras elevii la şcoală, stimulându-i să răspundă şi să-şi dorească să iasă în faţa clasei, la tablă.

 

La orele de matematică, instrumentele virtuale (posibilitatea de a desena rapid obiecte pentru a face calcule mai uşor, schiţarea corectă a formelor geometrice) facilitează predarea şi învăţarea. Elevii înţeleg mai uşor operaţiile aritmetice când operează cu obiecte desenate, căci elementele vizuale le aduc în sfera concretului.

 

 

La orele de comunicare, textul de citit poate fi proiectat pe tablă şi urmărit mai uşor de toţi elevii, iar liniatura de tip I poate fi pur şi simplu deschisă pe fundalul spaţiului de lucru. Cu ajutorul acestor facilităţi economisesc timp preţios pe care îl pot folosi apoi pentru a mă concentra pe lucrurile importante la clasă şi anume pe a acorda mai multă atenţie fiecărui elev în parte.

Orele de muzică şi mişcare sunt mai distractive graţie videoclipurilor pe care le putem viziona. Putem asculta sonorităţile instrumentelor muzicale, familiarizându-ne cu acestea, putem face cunoştinţă cu muzica clasică, cu ce înseamnă o orchestră ori un spectacol de balet.

 

Dar tabla interactivă îşi dovedeşte cel mai mult utilitatea la orele de ştiinţă şi de dezvoltare personală. Cu ajutorul videoclipurilor 3D şi a instrumentelor de lucru de pe Mozaik Education, pătrundem în lumea fascinantă a experimentelor ştiinţifice, descoperim sistemul solar, corpul uman, învăţăm lucruri esenţiale despre igienă.

Aşadar, copiii care până mai ieri nu numai că nu avuseseră acces la un calculator, dar nici nu auziseră de el, acum folosesc cu succes tabla interactivă şi instrumentele sale. Accesul la această tehnologie îi va ajuta să fie mai pregătiţi pentru viitoarele inovaţii. În plus, datorită tablei interactive elevii au început să viseze mai mult, să-şi propună ţeluri tot mai înalte şi să fie din ce în ce mai hotărâţi să le atingă.

Aceasta este experiența învățătorului Ionuț – Cătălin Staicu de la Școala gimnazială Domnița nr. 1, comuna Țibana, Jud. Iași, școală căreia compania noastră a donat această tablă interactivă. Ne bucurăm că le este cu adevărat utilă și că a adus schimbări în bine în rândul elevilor.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

2 răspunsuri la „Tabla interactivă – un ajutor de nădejde pentru lecţii atractive”

  1. Foarte interesant! O experienta minunata pentru elevi.As fi interesat la randul meu de acest experiment.Sunt invatator si am clasa a III-a.Cum as putea lua legatura cu dumneavoastra?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *